niedziela, 15 marca 2015

Sadzić ziółka jak miło :)

Dziś na pełnym chilloucie :D

Już miałam zakupione nasionka, miałam zakupioną ziemię :) Jedyne czego mi brakowało to doniczki :D
Dziś zajrzałam do pepco a tam mega tanie doniczki i kolorowe i z podstawką :D Oczywiście zakupiłam i zasadziłam :)

Pierwsze moje doniczkowe ziółka to:
* rumianek - bo go uwielbiam i jest uniwersalny :)
* szałwia - bo dobrze działa odkażająco;
* melisa - bo uspokaja i zawsze chciałam mieć swoja melisę;
* kocimiętka - bo przyciąga koty :D Wiem, że działa również urodowo pomocnie ale ja to głównie na koty ją posadziłam :D Zrobię wyciąg i będę zwoływać koty <3
* trawa cytrynowa - bo ładnie pachnie :) Chcę taki hydrolat, zrobię sobie;


Zaczyna się wiosna...już niedługo wrzucę ich zielone pędy :D A jak na razie mam tylko kolorowe doniczki przerobione na małe szklarnie :) Nie wiem czemu ale zawsze szybciej pojawiają się roślinki w takich właśnie pseudo szklarniach :D Taki patent podpatrzony u mamy.

W akademiku na półce mają ciepło i jasno :) Rośnijcie roślinki...z przyjemnością was zbiorę i zasuszę :D
Chcę jeszcze tymianek, majeranek i inne piękne ziółka, tylko moja półka nie pomieści tyle doniczek na raz :D 

Też sadzicie zioła na parapetach lub w ogrodach?:)

18 komentarzy:

  1. Koniecznie pokaż jak wyściubią się ponad ziemię :) A sadziłaś może kiełki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sadziłam, ale szukam właśnie bo mam ochotę :D może polecasz jakieś bo nie wiem jakie najlepsze :)

      Usuń
    2. Ja odradzam kiełki dyni - mają ostry, gorzki smak, można się zrazić do kiełków już na starcie... Teraz nie wiem, co zrobić z tymi nasionkami, zastanawiam się nad wysianiem ich w doniczkach na balkonie, tylko nie wiem, czy to ma sens. Może ktoś coś doradzi? ;-)

      Usuń
    3. dzięki :D Właśnie zastanawiałam się które są najlepsze :D

      Usuń
  2. Ja strasznie chcę mieć na parapecie lubczyk!
    Kupuję w doniczkach w sklepach, ale jeszcze żaden mi się nie utrzymał. I właśnie zdałam sobie sprawę z siły ograniczenia swojego umysłu - Ty wiesz, że nie wpadłam na to, żeby kupić nasionka???? No serio :D Tempotus idiotus :D
    Dzięki Kochana!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo na zimę lubczyk traci łodyżkę i liście :(

      Usuń
    2. hehe :D a proszę :D Nie wiem jeszcze jak z nasionek schodzi ale bazylia dawała radę ;)
      Ja pamiętam jak miałam taki gigantyczny lubczyk koło domu i musieliśmy go wykopać z korzeniami bo rozrósł się jak chwast :D ale byłam wtedy mała :D
      lubczyk to afrodyzjak najsilniejszy ;)

      Usuń
    3. Lax - ale ja od paru lat próbuje jakiś sobie przysposobić :). Tylko wiadomo, te kupowane w sklepach nie są ukorzenione, więc padały mi po kilku dniach...
      Wyczytałam, że z nasionek na wiosnę się sieje, więc muszę kupić :D
      Tak wiem, że uważany jest za afrodyzjak :) takiego działania nie zauwazyłam ;) ale wielu dań sobie bez niego nie wyobrażam.

      Usuń
    4. Może afrodyzjak dlatego, ze chcemy używać go na facetach a lubczyk jednoznacznie kojarzy się z jedzeniem :D
      Facet + żarełko = <3 :D

      Usuń
  3. Ziół nie sadzę, ale za to na punkcie kiełków mam niezłego fisia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kiełki to dla mnie czarna magia :D dopiero zaczynam coś szukać i czytać :D

      Usuń
  4. ha kochana ja dzis kupiłam nasionka :) jutro bede sadzić:0

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, super! Też chciałabym taki ziołowy ogródek! Może to będzie głupie pytanie, ale ja nigdy niczego nie sadziłam jeszcze - jaka to ziemia?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez nie wiedziałam jaką użyć bo też poza bazylią nie sadziłam :D
      Wzięłam uniwersalną bo akurat zioła rzadko kiedy mają jakieś specjalne wymagania :D

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sadź! mamy wiosnę, nic tylko sadzić :)
      I ok, zobaczymy czy przeżyją :D Jak będą ładnie się rozwijać to będę regularnie wspominać co i jak z ziółkami doniczkowymi :)

      Usuń
  7. Ale świetne te doniczki!!!
    Ale ja sadzę w ogródku przed domem, to dopiero jest szał :P

    OdpowiedzUsuń