sobota, 13 czerwca 2015

Super książka dla ZIOŁOMANIAKÓW - atlas do oznaczania roślin.

Hej hej :P Dziś inny ziołowy post, bo o ziołach na papierze :)
Przychodzę podzielić się z wami świetnym nowym nabytkiem jakim jest książka, którą w cenie promocyjnej udało mi się złapać.
Książka ta to ILUSTROWANA ENCYKLOPEDIA ROŚLIN POLSKI ATLAS.
Książka świeżutka bo premierę swoją miała w kwietniu 2015roku. Książka autorów Anna Przybyłowicz i Łukasz Przybyłowicz, wyd. Dom Wydawniczy PWN.
Ogólnie cena książki to 50zł, mi udało sie w pierwszej sprzedaży promocyjnej złapać ją za 30zł z przesyłką włącznie :D Tyle wygrać :)


Dlaczego ją polecam?
Jest super podział na środowisko występowania roślin : rośliny górskie, rośliny leśne, rośliny polne i łąkowe, itp :) W tych rozdziałach mamy podrozdziały np. leśne kapustowce, leśne astrowce, leśne jasnotowce, goździkowce, sandałowce , itd :D
Każdy dział ma inny kolorek więc łatwo znaleźć go, patrząc na bok książki :)
Na początku są różne opisy : Jak zmieniały się rośliny, ich anatomia, ochrona, rozwój od pąka do owocni...takie różne ciekawostki na wstęp.
Wewnątrz znajdziemy doskonałe opisy do oznaczania roślin.
- Każda roślinka ma podaną nazwę polską i łacińską. 
- Opisywany jest wygląd roślinki, dokładny opis budowy liści, łodyg i kwiatów. Dodatkowo do każdej jest jej kolorowe zdjęcie i mała rycina.
- Występowanie rośliny również opisane graficznie - mała mapka Polski i zakres występowania roślinki. W opisie znajdziemy czy rośnie na terenach czystych, czy rumowiskach, jaki rodzaj podłoża preferuje.
- Zagrożenia i ochrona - czyli czy można zbierać, czy chroniona roślinka częściowo czy całkowicie czy wcale.
Wszystko skrótowo dodatkowo w tabelce zebrane.
A i w niektórych roślinkach znajdziemy jeszcze ciekawostki :)
Na końcu znajdziemy spis ich nazw łacińskich oraz nazw polskich. Jest również słowniczek pojęć.
Ogólnie książka ma opisy ponad 500 roślin polskich, prawie 290 stron pięknie kolorowych i doskonale opsanych roślinek :)
To najlepiej wydane moje pieniądze. Jeśli nie znasz się na roślinkach - polecam książkę do oznaczania. Jest na prawdę dobra - mozna wzorować się nie tylko na opisach roślin, ale też na rycinkach, które dokładnie pokazują wygląd kwiatkow, liści i innych partii.

Piękna praca - piękne obrazki, zdjęcia i ogólnie ślicznie wydany Atlas roślin :)
Jedynym jej minusem jest waga - książka cudnie prezentuje się w twardej oprawie, jednak waży dużo :D

18 komentarzy:

  1. Świetna! Poleciłam Babce Zielnej na FB, bo szukała atlasu ziół :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i powiem, że taki atlas do mnie trafia! A to zdjęcie, gdzie widać 6 gatunków skrzypu wypisanych to mnie najbardziej przekonuje. Bo do tej pory spotykałam książki, gdzie tylko najpopularniejsza odmiana była opisywana, a pozostałe nie. A tak można wszystkie gatunki porównać :) super jest :)
      Będe się czaić na jakąś promocję :)

      Usuń
    2. Powiem Ci, ze właśnie bujałam się wczoraj po łąkach i atlas zdał egzamin :) rozpoznałam kilka roślin, które chciałam zebrać i w ogóle :D dobre jest to, że patrzysz na kwiatki, potem z rycinki na liście i opis czy łodyga owłosiona czy nie :D Strasznie pomaga :)
      Jedyne czego mi brakuje to opisu czy roślina przyda się czy nie no ale...to w końcu atlas a nie książka zielarska :D

      Usuń
  2. Ja mam bardzo dużo atlasów zioł i i tak do nich prawie nie zaglądam ;) ale przydają się :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę Ci...kocham atlasy i książki zielarskie :D Mimo iż nie mam ich wiele w wersji papierowej to jednak często zdarza mi się do nich zaglądać :D

      Usuń
  3. Dzięki za cynk :) Tutaj znalazłam też w niezłej cenie http://aros.pl/ksiazka/ilustrowana-encyklopedia-roslin-polski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O niedrogo :) i odbiór w RUCHu za 2 złote :D

      Usuń
  4. ale super! też musze kupić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nom przyznam, że od momentu zobaczenia go w księgarni był moim must have :D miłość od pierwszego wejrzenia :D

      Usuń
  5. Ja też dziękuję za cynk! Lubię takie książki i w ogóle tę tematykę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobra książka do nauczenia się rozpoznawania roślin :) Taka troszkę dla laików jak ja :D

      Usuń
  6. właśnie rozglądam się za dobrym atlasem do ziół, dzięki za podpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten mi się podoba, ale jak byś znalazła cos bardziej twórczego i lepszego to szybko dawaj mi znać :D

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Cena może nie mała ale księga wielka i godna uwagi ;)

      Usuń
  8. Z tego co piszesz to warto ją mieć:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie, dzięki za inspirację. Szukałem takiego porządnego atlasu dla siebie!

    OdpowiedzUsuń