poniedziałek, 27 października 2014

Własny tonik odświeżająco - kojący

Zastanawiałam się ostatnio na co mogę przerobić moją nalewkę z bławatka, rumianku i mięty.
Jak robi się taką nalewkę pisałam w poście o  TU.
I znalazłam w końcu na nią pomysł - przerobię ją na tonik. Ten pomysł zrodził się w mojej głowie podczas robienia pokrzywowo - skrzypowego mydła do włosów. Otóż czytałam książkę o ziołach i tam było napisane, że tonik do twarzy można robić z wyciągu alkoholowego.

Wzięłam więc nalewkę iii...odlałam 1 kieliszek, tak w razie W, żeby nie zniszczyć całej nalewki jaką mam ;)

Następnie wstawiłam ją do łaźni wodnej (garnuszka z wrzącą wodą) i podgrzewałam sprawdzając temperaturę. Utrzymywałam ją ok. 78-80stC - czyli w temperaturze parowania etanolu. Chciałam się go pozbyć w jak największej ilości, żeby nie przesuszać nim skóry. Myślę, że udało mi się go pozbyć w ok. 85% :D



Następnie ten silny koncentrat ziołowy rozcieńczyłam wodą destylowaną w stosunku 1:1.
Dla lepszego efektu dodałam alantoinę i d-panthenol.
Sprawdziłam pH...i jest takie jakie chciałam. Oscyluje koło 6 - tak wskazały papierki wskaźnikowe :) Czyli dobrze, ponieważ pH skóry jest lekko kwaśne, a tonik ma tą równowagę przywracać.

Iiiii JEST! Pachnie ziołami, ma żółty kolor i bardzo fajnie łagodzi skórę :)

Stosuję go już od..2 tygodni co wieczór, po demakijażu i oczyszczeniu skóry żelem :)
Przyznam, że nie oczekiwałam tego co dostałam w zamian za odwagę. Skóra ładnie się napina, zmniejszają się zaczerwienienia, nie wyskakują mi dodatkowe krostki niepostrzeżenie. Dodatkowo te krostki, co już miałam, zmniejszyły się znacząco :D Magia :P

A tak króciutko o tym, co teoretycznie uzyskujemy poprzez stworzenie ekstraktu z składników toniku:
 - wyciąg z mięty (liście) - ma działanie napinające, stymulujące i chłodzące;
- wyciąg z chabra bławatka (kwiatostany) - substancjami czynnymi są związki o charakterze flawonoidów, pelargonidyna, śluzy, garbniki, sole mineralne o dużej zawartości mg i potasu. Działanie : łagodzące podrażnienia i stany zapalne skóry, uelastyczniające naczynia krwionośne, przeciwobrzękowe i uszczelniające;
- wyciąg z rumianku (kwiaty) - działanie kojące na oczy i powieki, posiada alfa-bisabolol - główny składnik olejku eterycznego kwiatów - ma właściwości kojące, łagodzące i przeciwzapalne;
- allantoina - składnik poprawiający nawilżanie;
- d-panthenol - prowitamina B5, łagodzi podrażnienia, nawilża.

1 komentarz: